چگونگی بازاریابی در حوزه ورزشی
نوشته شده توسط : worldmarketing

1. یک نام رویداد جذاب ایجاد کنید
تبلیغ رویداد شما با نام رویداد شروع می شود: این نخستین تعامل است که شرکت کنندگان بالقوه با رویداد شما دارند.

وقت بگذارید تا نامی را انتخاب کنید که هم جذاب باشد و هم از آنچه رویداد شما درمورد آن است نشانه می گیرد.

با تیم یا حامیان مالی خود مغزی ایجاد کنید تا لیستی از اسامی بالقوه را تهیه کنید. اگر احساس گیر کرده اید ، از یک تولید کننده نام شرکت ورزشی برای شروع کار خود استفاده کنید.

آن را ساده نگه دارید. رویدادهای ورزشی مانند سوپر باول ، جام جهانی و المپیک نام های ساده ای دارد. با این حال ، آنها در سراسر جهان به مارک های قابل تشخیص تبدیل شده اند.

نکته: در اینجا می توانید یک راهنمای عالی برای ارائه اسامی رویداد ارائه دهید.

2. از پوسترهای رویداد استفاده کنید
در عصر دیجیتال ، به راحتی می توان پوسترها را ابزاری برای تبلیغ رویدادها کرد. گذشته از این ، آنها نمی توانند به اندازه تبلیغات در رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های دیجیتال ، به اندازه مخاطب گسترده باشند ، درست است؟

اشتباه.

پوسترها هنوز هم در میان موثرترین راه های تبلیغات رویدادهای ورزشی قرار دارند: حداقل 18٪ افرادی که تبلیغات پوستر را می بینند ، سرانجام در این رویداد تبلیغ شده شرکت می کنند.

پوسترها هنوز هم راهی عالی برای تبلیغ یک رویداد ورزشی هستند
پوسترها هنوز مرده نیستند. مال شما را از هم جدا کنید.
مزایای دیگر استفاده از پوسترها عبارتند از:

آنها ارزان تر از بسیاری از اشکال دیگر تبلیغات چاپی هستند.
به دلیل ماهیت دیداری چشمگیر ، پوسترها جلوه ای ماندگار از خود به جا می گذارند.
پوسترها تا زمانی که دست نخورده باقی بمانند ، به تبلیغ این رویداد ادامه خواهند داد.
نکته اصلی این است که پوسترها را در نقاط مناسب قرار دهید تا مخاطبان مربوطه را به خود جلب کنید. مکانهایی مانند:

ورزشگاهها
سالن های ورزشی
سالن های ورزشی
زمین های فوتبال
زمین تنیس
پارک های بیس بال
مدارس
... و غیره
برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه اطلاعات و گرافیکی باید در پوستر درج شود ، با حامیان رویداد و سایر ذینفعان خود مشورت کنید.

نکته: اگر با یک طراح گرافیک حرفه ای کار نمی کنید ، می توانید الگوهای پوستر ورزشی عالی برای کمک به شما پیدا کنید.

3. با تأثیرگذار کار کنید
طرفداران ورزش و شرکت کنندگان بالقوه اگر از شخصی که مورد احترام در این زمینه است می شنوند با رویدادهای ورزشی شما بهتر ارتباط خواهند داشت.

برای یک رویداد ورزشی محلی ، تأثیرگذار شما می توانند بازیکنان محلی ، مربیان ، خبرنگاران ورزشی و حتی طرفداران قابل توجه باشند.

دریابید که آیا انجمن ها یا گروه های رسانه های اجتماعی وجود دارند که چنین شخصیت هایی به طور مرتب با آنها ارتباط برقرار می کنند. به انجمن ها بپیوندید و ببینید آیا می توانید آنها را با رویداد خود درگیر کنید. شاید آنها بتوانند این پیام را برای طرفداران خود پخش کنند؟

اگر مخاطبان بسیار وسیع تری را هدف قرار می دهید ، تأثیرگذار تناسب اندام یا تأثیرگذار ورزشی را برای افزایش دسترسی خود در نظر بگیرید. با راهنماهایی مشورت کنید که به شما در انتخاب و کار مؤثر با تأثیرگذار ورزشی کمک می کنند.

مرتب سازی از طریق لیست های تأثیرگذار به صورت دستی می تواند دشوار و فرسوده باشد. خوشبختانه ، درگاههای جستجو وجود دارد که بطور خاص برای کمک به شما در یافتن تأثیرگذار مرتبط است. از آنها استفاده کنید تا مناسب ترین موارد را برای مخاطب و رویداد خود پیدا کنید.

هر کس را انتخاب کردید که با او کار کنید ، اطمینان حاصل کنید که آنها اطلاعات دقیقی دارند و می توانند برای شفاف سازی سریع به شما برسند.

نکته: با یادگیری چگونگی کار مؤثر با تأثیرگذار ورزشی ، این مسئله را به شکلی بالا بکشید.

4- بازاریابی در رسانه های اجتماعی
کمپین های تبلیغاتی در سایت های اصلی رسانه های اجتماعی رویداد ورزشی شما را در معرض مخاطبان گسترده قرار می دهند.

برای تبلیغ رویداد ورزشی خود از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
هنگام تبلیغ رویدادهای ورزشی از رسانه های اجتماعی غافل نشوید.
برای تبلیغ موثر رویداد ورزشی خود در رسانه های اجتماعی از نکات زیر استفاده کنید.

یک وب سایت یا صفحه رویداد را طراحی کنید
وب سایت رویداد یا صفحه اصلی سکوی اصلی شما برای ترویج این رویداد و تعامل با مخاطبان خود خواهد بود (بیشتر به مرحله 6 مراجعه کنید). همچنین به شما این امکان را می دهد که تبلیغات سفارشی را در توییتر ، فیس بوک و اینستاگرام ارسال کنید.

یک هشتگ ساده اما جذاب را ایجاد کنید
به یاد داشته باشید که یک هشتگ رویداد خاطره انگیز داشته باشید. هشتگ ها وزوز ایجاد می کنند و پیگیری مکالمات در مورد این رویداد را آسان تر می کنند. ببینید آیا می توانید در هشتگ های معروف مربوط به ورزش مانند برنامه:

#ورزش ها
#آموزش
#فعال
#football (یا ورزشی مربوط به رویداد خاص شما)
نکته: برای الهام گرفتن ، به اهمیت نوآوری هشتگ در ورزش توجه کنید.

در جایی که بلیط یا کالایی را به شما هدیه می دهید از مسابقات استفاده کنید
برگزاری مسابقات برای بلیط ها راهی عالی برای افزایش حضور و جذب افراد در مورد رویداد ورزشی شما است. همچنین می توانید با اسپانسرها کار کنید تا کالاهای مارک دار را تحویل بگیرید. برخی از ایده های مناسب کالا عبارتند از:

لباس ورزشی
تجهیزات ورزشی
بطری های آب
باندهای بدنسازی
صندلی عرشه
نکته: در نظر بگیرید سفارش کالاهای ورزشی تبلیغاتی را با نشان یا نشان تجاری خود در آن سفارش دهید.

با ارسال محتوای تیزر پیش بینی کنید
شما می توانید تیزرهایی را برای رویداد ورزشی آینده در قالب:

پشت صحنه فیلم از تجهیزات و آماده سازی های محل
مصاحبه با بازیکنان و شرکت کنندگان کلیدی
مقایسه آمار تیم و رقبا
... و غیره
اگر در فیس بوک هستید (و هستید) ، در اینجا یک راهنمای خوب برای بازاریابی برای طرفداران ورزش فیس بوک وجود دارد.

نکته: برای خودکارسازی مدیریت رسانه های اجتماعی می توانید از ابزارهای رایگان استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: